Wednesday, April 27, 2011

EASY MATH

year 2006
easy maths program at s.m.k.a. bandar penawar

"knape dlm ramai2 gurl kat dlm dewan tu, tp, awk le plih saya?"



dia hanya menjawab, "percaya x... JODOH.. "
smbil tersenyum..
sweet sgt rsnya jawapan tu..

tp, mmg pelik, program masa tu adlah melibatkan penyertaan pelajar paling ramai, smpaikan terpaksa di bahagi kan 2 kumpulan yg mana 1 kumpulan besar di dewan utama n 1 lg kumpulan di dewan makan.. dan sgt kebetulan n berJODOH, roomate saya sekarang cik zaimah n paie juga turut sama dalam program tersebut, tp masa tu kami blom lg kenal 1 sama lain..

berbalik kpd story saya td, di dlm dewan ni la kami bertemu kali yg PERTAMA.. sape sangka kami di takdirkan berjumpa semula selepas 1 jangka masa yg pjg..

program MATEMATIK 2 ari 1 malam ini mnjadi permulaan kisah kami.. that is our destiny..




"hai tudung MERAH, le knal?"
lpas 1, 1 lg surat kecil di pass ke saya.. saya pon x berapa ingat total surat2 tu.. surat pertama, sy x layan, wat x taw je, bila di fikir2 kan balik, sy sombong betul masa tu.. mmmm.. smpai la de 1 surat ni,
"name awk ape? nme sy ZAIN.."
dgan nakal dan x matang nya saya membalas,
"eh, nme saya ZIANA.. kne la kite kan, ZIANA ZAIN... "
ntah ape2 la yg saya pikirkan masa tu, sgt x matang!!



hari ke-2 yg juga merupakn last day bg program tu, di dlm dewan.. saya terdengar suara2 sumbang yg men'sound
"sombong beb.. ingat bagus sgt ke...!!"
rasa skit kan hati bile dgar mcm 2, dah x dapat nak mrah pulak.. huh! tp, saya sempat menoleh pd tuan empunya suara tersebut, dan AL-HAMDULILLAH bkan PUTERA saya..

saya pon x taw knapa, tp, saya mcm jtuh cinta pndang pertama kat SI DIA.. (si dia yg berbaju MERAH..)

saat yg paling saya x dpt lupakan masa nk balik, SI DIA n sorng lg kwn dia, dtg jmpa saya utk meminta MAAF..
"maaf lah sbb kacau awk dua hari ni.." tp, pemilik suara ini bkan la PUTERA saya.. dan bukan saya juga yg mnjawap maaf itu, sebaliknya kwn saya yg tlg MARAH kan dia.. manakala saya mencuri jeling kpd SI DIA..



can our story bet their LOVE..!!

5 comments:

  1. uwah! mcm kenal jer en.prince tuh. hehe ^_^
    smoga slamat smpai ke jinjang pelamin yer..

    ReplyDelete
  2. mcm ea? hehe.. amin, sy pon harap dia la jdoh sy yg Allah da tntukan.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. nice love story,
    nice dream,
    hope it becomes reality..:)

    ReplyDelete
  4. thanks to you.. a lot of challenge we have to face before we really achieve it.. pray, that is also we can do.. =)

    ReplyDelete
  5. that's right...
    not so easy to get the sweet of love..=)

    ReplyDelete